A Google és a GDPR
A francia adatvédelmi hatóság (CNIL) 50 millió eurós bírságot szabott ki a Google ellen az Andorid mobil operációs rendszerével kapcsolatban.
Átláthatóság és tájékoztatás
A hatóság szerint a Google adatvédelmi információi nem megfelelően érhetők el az érintettek számára. A lényeges információk, pl. az adatkezelés célja, az adattárolás időtartama, a személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk csak nehezen, olykor egymástól 5-6 klikk távolságra érhetők el. Az információ ekkor sem mindig világos és érthető.
Az adatkezelési célokat csak túl általánosan és homályosan jelölik meg.
Személyre szabott hirdetések
A hirdetések megjelenítéséhez szükséges hozzájárulás két okból sem megfelelő.
Először is a felhasználó nem kap megfelelő tájékoztatást, másodszor a hozzájárulás nem specifikus és egyértelmű.
A Google még vizsgálja, milyen lépéseket tesz.
Bővebb információ: https://www.cnil.fr/fr/la-formation-restreinte-de-la-cnil-prononce-une-sanction-de-50-millions-deuros-lencontre-de-la
A cikk megírásához a Wolters Kluwer Új online Jogtára nyújtott segítséget.
Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelem és a közérdekű adatok nyilvánossága témakörével kapcsolatos információkról.