16 milliárd forint GDPR-bírságot kapott a Google

A Google és a GDPR

A francia adatvédelmi hatóság (CNIL) 50 millió eurós bírságot szabott ki a Google ellen az Andorid mobil operációs rendszerével kapcsolatban.

Átláthatóság és tájékoztatás

A hatóság szerint a Google adatvédelmi információi nem megfelelően érhetők el az érintettek számára. A lényeges információk, pl. az adatkezelés célja, az adattárolás időtartama, a személyre szabott hirdetésekkel kapcsolatos információk csak nehezen, olykor egymástól 5-6 klikk távolságra érhetők el. Az információ ekkor sem mindig világos és érthető.

Az adatkezelési célokat csak túl általánosan és homályosan jelölik meg.

Személyre szabott hirdetések

A hirdetések megjelenítéséhez szükséges hozzájárulás két okból sem megfelelő.

Először is a felhasználó nem kap megfelelő tájékoztatást, másodszor a hozzájárulás nem specifikus és egyértelmű.

A Google még vizsgálja, milyen lépéseket tesz.

Bővebb információ: https://www.cnil.fr/fr/la-formation-restreinte-de-la-cnil-prononce-une-sanction-de-50-millions-deuros-lencontre-de-la

A cikk megírásához a Wolters Kluwer Új online Jogtára nyújtott segítséget.

Adatvédelmi tanácsadás szolgáltatásomról és az adatvédelmi auditálásról e szövegre kattintva olvashat.

Ha hasznosnak találta írásomat, iratkozzon fel hírlevelemre, hogy első kézből értesüljön az adatvédelem és a közérdekű adatok nyilvánossága témakörével kapcsolatos információkról.

Név:*
E-mail:*

Havonta legfeljebb 2 hírlevelet küldök, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

A bejegyzés kategóriája: Adatvédelmi rendelet
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük